06 94 / 319 890H, K, Sze, P: 8-16,Cs: 8-20
Külföldi utazást tervez? – a legfontosabb biztosítási tudnivalók az NBA Kft. ügyfelei részére
Mire érdemes figyelni, ha a járvány enyhülése után külföldi utazást tervezünk? Mire terjed ki a biztosításunk, és mikor nem térítenek az biztosítók? Összegyűjtöttük a legfontosabb általános tudnivalókat.
A biztosítók nem minden esetben nyújtanak szolgáltatást, ha a biztosított olyan térségbe utazik - úgynevezett "piros" országba -, amely a beutazás napján szerepel a Külgazdasági és Külügyminisztérium által kiadott, „Utazásra nem javasolt térségek” között.
Ellenőrizzük, hogy milyen országra terjed ki a biztosításunk! Célországunk besorolását a konzuli szolgálat honlapján találjuk meg (zöld, sárga, vagy piros zónába tartozik? - más-más belépési és karantén szabályok vonatkoznak rájuk, és a biztosítók is eltérő mértékben térítenek, vagy nem fedeznek különböző káreseményeket). Európa legtöbb országába tervezhetünk utazást, és olyan kedvelt távoli térségekbe is, mint a Maldív-szigetek, vagy Zanzibár.
A konzuli szolgálat aktuális listája itt érhető el: https://bit.ly/3xyxwBv
- Amennyiben egy ország – vagy annak bármely régiója – azt követően válik nem javasolt úti céllá, hogy az ügyfél érvényes utasbiztosítással utazott az érintett térségbe, akkor a biztosítók a szerződési feltételekben rögzített szolgáltatásokat vállalják.
Az utasbiztosítások útlemondás kiegészítő biztosítása (sztornó biztosítás) a koronavírus fertőzés miatti félelemből eredő útlemondásra nem térít, mivel a biztosítások feltételeiben nem szerepel, mint biztosító szolgáltatását kiváltó ok.
Ezt leszámítva a sztornó fedezet újra elérhető bizonyos piaci szereplőknél, és többségük még abban az esetben is térit, ha covidból kifolyólag betegszünk meg, viszont fontos, hogy pontosan körbe járjunk, hogy melyik biztosító, milyen feltételek mellett teszi ezt, mert társaságonként eltérő (van, aki megköveteli a védettségi igazolvány meglétét, és hogy már a második oltásunk is több mint 30 napja meglegyen, van, aki nem stb.)
Sztornó fedezet: Ha utazásod az indulás előtt betegség vagy baleset miatt meghiúsul, a szállásfoglalás díját, vagy az előre megvásárolt repülő-, busz- vagy vonatjegy költségeit egy bizonyos összeghatárig megtérítik. (egyes biztosítóknál nincs sztornó termék, pl. Uniqua, Allianz, másoknál az utas termék mellé be van építve bizonyos csomagok esetében pl.: Colonnade, Mapfre, és előfordul, hogy külön köthető az utasbiztosítás mellé pl.: Mondial, EUB. Vannak olyan társaságok, amelyek csak Európára adnak sztornó terméket, és vannak, amelyek az egész világra)
- A biztosítók eltérő eljárást alkalmaznak azzal kapcsolatban, hogy térítenek-e világjárvány esetén: a mai napon elérhető termékek nagy része a normál szolgáltatásokon túl már a jelenlegi koronavírusra vonatkozó térítéseket is tartalmaz.
- A hatósági házi karantén (pl. külföldi szállodában) és a kórházi karantén (sürgősségi orvosi ellátás, ápolás) különböző kategóriájú események: a hatósági karantén csak néhány biztosítónál számít biztosítási eseménynek, a kórházi kezelést és megfigyelést igénylő, kórházban töltött karantén esetén viszont a legtöbb biztosítósító a feltételek szerint térít.
- Érdemes tudni, hogy július 1-től az EU-ban egységes információkat tartalmazó oltási igazolvánnyal lehet majd utazni.
Fontos részletszabály, hogy az csak az európai gyógyszerügynökség által elfogadott négy vakcinával (Pfizer/Biontech, Moderna, Astrazeneca, Johnson& Johnson/Janssen) lesz korlátozástól mentes az utazás.
Részletek: https://bit.ly/3cWveEr
Az oltási programok országonkénti eltérő előrehaladottsága miatt az egyes turisztikailag is népszerű célországok kiegészítő szabályokat is alkalmaznak, a szabályok bármikor módosulhatnak, ezért előre érdemes tájékozódni a Konzuli Szolgálat oldalán.
Korábban egyszerűbb és gyorsabb volt online utasbiztosítást kötni, a járványhelyzet következményeként azonban olyan gyorsan változnak a biztosítási feltételek, hogy érdemes kollégáinktól telefonos, vagy személyes konzultációt kérni, hogy a legoptimálisabb árértékarányú és legminimálisabb kockázatú utasbiztosítást választhassuk.
Külön is szeretnénk felhívni a figyelmüket, hogy a hírlevelünkben leírt információk a 2021.06.22. napján érvényes állapotokat tükrözik, általános jellegűek, nem minden utazásra egységesen érvényesek, így a fenti információk jó eséllyel változhatnak az elkövetkezendő hetekben is. Ezért kérjük, hogy biztosításkötési szándék esetén forduljanak bizalommal kollégáinkhoz.
Várjuk ügyfeleinket személyesen a Semmelweis utca 5. alatt található irodánkba a megszokott nyitvatartási időkben (H, K, Sze, P: 08.00-16.00, Cs: 08.00-19.00), de továbbra is intézhetnek nálunk ügyet telefonon (06 94 319-890), vagy e-mailen () is.