06 94 / 319 890H, K, Sze, P: 8-16,Cs: 8-20
- Főoldal
- Blog
Veszélyes csalás terjed Magyarországon!
A pénztárcánk bánja, ha nem elég körültekintően választunk szakembert.
Egyre többet hallunk az utóbbi időben terjedő jelenségről, amiről néhány hete egy népszerű, reggeli rádióműsorban is hallhattunk, a napokban pedig egy biztosító társaság is közleményt adott ki.
Napjainkra sajnos megszaporodtak a tisztességtelen, duguláselhárítást kínáló szolgáltatók hazánkban, akik ugyan a munkát elvégzik, de az ügyfelek tájékozatlanságát kihasználva irreálisan magas összegeket számláznak ki. Ez esetenként akár több százezres munkadíjat jelent, a jellemző 25-40 ezer forintos átlagárral szemben.
Sajnos nemrég egy ügyfelünknek is kétmillió forint feletti számlát állítottak ki duguláselhárításért, egy olyan eset után, amiért egy tisztességes vállalkozó körülbelül 3-400 ezer forintot számlázott volna ki.
A dugulás egyébként az egyik leggyakoribb háztartási vészhelyzet, ezt kihasználva több „szakember” is azt állította az érintetteknek, hogy a lakásbiztosítások értékhatártól függetlenül fedezik a munkadíjat, azonban ez nem igaz: a biztosító társaságok a megkötött szerződések szerint járnak el. A túlárazott, irreálisan magas számlákat nem tudják finanszírozni, ugyanis csak a szerződési feltételek szerint, meghatározott és indokolt esetben téríthetik a károkat.
A legtöbb esetben csak a munka elvégzése után derül fény a teljes fizetendő összegre, ami a pénzügyi kiszolgáltatottságot csak tovább növeli, és a tapasztalat azt diktálja, hogy a hatóságok sem igazán tudnak a csalókkal mit kezdeni, ugyanis ez a fajta átverés nem minősül bűncselekménynek, vagy a károsultak nem tudják a jogsértést alátámasztani a cég adatainak és a vállalkozó nevének ismerete nélkül. Így pedig még kártérítésben sem reménykedhetnek a károsultak.
A duguláselhárító cég kiválasztása előtt érdemes ezért körültekintően eljárni és alaposan utánanézni, hogy megbízható-e az adott vállalkozás. Ebben támpont lehet az, ha egy vállalat régóta működik, céges adatok vannak a weboldalán. Emellett pedig rá kell kérdezni a megrendelést megelőzően, hogy várhatóan mennyibe fog kerülni a munka.
Ha megtörtént a dugulás, és az érintettek ismeretségi körből vagy ajánlás alapján nem tudnak megbízható szakembert találni, akkor nagy valószínűséggel amellett a duguláselhárító mellett teszik le a voksukat, akit a világhálón találnak, és aki a leggyorsabban megoldja a problémát.
A csalással ugyanakkor nemcsak a károsultak kerülnek nehéz helyzetbe, de a munkájukat becsületesen végző szakemberekkel szemben is bizalmatlanság alakulhat ki.
A fentiek elkerülése érdekében megoldás lehet, ha megvizsgálják, hogy lakásbiztosításukban milyen assistance szolgáltatás van, mivel a biztosítón keresztül igénybe vett szolgáltatások esetében elkerülhetjük a hasonló visszaéléseket.
Kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz!
Ha pedig minden körültekintés ellenére mégis beleestek ebbe a csapdába, jelentsék a Fogyasztóvédelem és a NAV felé az esetet!